× POSLEDNÍ ŠANCE! Série legendárních prutů Luvias Jigger končí! Skladem poslední 2 ks modelu 2,7 m 8-35 g. Další již na 99% nebudou!

Technologie DAIWA - smekací navijáky

Share on Facebook

04.02.2021


TECHNOLOGIE DAIWA

MAGSEALED DESIGN TĚLA

Ve většině případů, mají krystaly soli a jiné pevné částice na svědomí ztrátu hladkého chodu a nepříjemné zvuky při navíjení. Také některé „nehody“ mohou mít podobné následky. Navzdory těmto ojedinělým případům, jak je znázorněno na obrázku vpravo, je u navijáků s technologií Mag Sealed ztráta hladkosti chodu a nepříjemných zvuků výrazně nižší.



MAGSEALED ROLNIČKA

Čím hladší je chod rolničky, tím menší vzniká tření mezi ní a vlascem. Pokud do rolničky proniknou jemné částečky soli nebo fragmenty nečistot, tak se v ní průběžně usazují a tření se tím značně zvyšuje. Náš Exist, byl prvním navijákem, na kterém byla použita převratná rolnička Mag Sealed. Magnetický olej vytváří bariéru, která zabraňuje pronikání vody a tím pádem také brání průniku soli a nečistot dovnitř rolničky, což má velký vliv na její dlouhodobě hladký chod.



MAGSEALED KULIČKOVÉ LOŽISKO

Naše DAIWA technologie nadále mění a inovují rybářské vybavení dostupné na trhu. Našim inženýrům se podařilo posunout vývoj navijáku Mag Sealed na novou úroveň. Nejprve zapečetili osu navijáku, potom rolničku a nakonec kuličková ložiska! Mag Sealed tvoří novou kapitolu v historii rybářských navijáků. Díky našemu cílenému výzkumu a následnému vývoji se nám podařilo implementovat technologii Mag Sealed i do kuličkových ložisek. Dlouhá životnost a hedvábně hladký chod po mnoho let. Revoluce!



CROSS WRAP

Precizně navíjí vlasec na cívku a redukuje tak zamotání vlasce při náhozu. Vzdálenost, které při náhozu dosáhnete, se díky tomu ještě víc prodlouží.




AIRBAIL BEZ SPOJŮ

Nový koncept překlapěče AIRBAIL, který je nyní bez spojů, vede vlasec přímo na rolničku. Překlapěč je zároveň mnohem lehčí a kompaktnější.


KLIP VLASCE

Tento klip vlasce je skvělý pro všechny typy a průměry vlasců. Díky svému speciálnímu designu ještě více snižuje váhu přirozeně lehkých LT cívek.


ROLNIČKA S 2 KULIČKOVÝMI LOŽISKY

Od té doby, co se poměr síly působící na rolničku výrazně změnil, bylo nevyhnutelné, aby byla upevněna na 2 místech. U navijáků Exist LT používáme 2 ložiska, umístěná pod rolničkou.


ZAION® AIRROTOR®

Snižuje počáteční odpor v rotoru a poskytuje optimální citlivost – při snížené hmotnosti a extrémní pevnosti materiálu.


HI-GRIP ÚCHYT KLIČKY

Nový T-Type úchyt kličky u navijáků Exist LT (dostupné od velikosti 2500) je extrémně lehký a velmi příjemně se drží. Neklouže ani v mokrých prstech.



AIR ROTOR

Nejen, že magnetická membrána zabrání vtékání vody do navijáku, také zajišťuje jeho hladký a jemný chod. Jste lépe a citlivěji napojeni na svou nástrahu, detekujete lépe jednotlivé záběry a  máte lepší kontrolu během boje s rybou. Speciálně pro tento nový pocit jsme vyrobili „Air Rotor“. Zaprvé, obrovská síla, která přechází z vlasce nebo šňůry na rotor a rolničku je lépe rozložená. To znamená menší tlak na jednotlivé části rotoru. Zadruhé, nový rotor je o 15% lehčí než běžné rotory ze stejného materiálu. Díky velmi nízkému těžišti se snižují vibrace a zlepšuje se rotační balanc. Běžný rotor je pod stejným náporem mnohem více zkroucený než Air Rotor, protože nápor působí na jedno místo a není rozložen po celé ploše.



AIR BAIL

Překlapěč AirBail je dutý, takže je lehký, extrémně silný a neuvěřitelně odolný. Speciální, posílená konstrukce předchází zamotávání vlasce okolo překlapěče, což byl v minulosti pro přívlačové rybáře velký problém.



TB2 TWIST BUSTER

Originální technologický systém DAIWA navržený pro omezení kroucení vlasce při návinu. Důvod kroucení vlasce při návinu byl tímto chytrým nápadem eliminován. Twist Buster 2 nejen, že eliminuje kroucení, ale také snižuje oděr mezi šňůrou a rolničkou.



ZAION

Zaion je špičkový materiál vyvinutý Daiwou pro výrobu těl a rotorů. Velkou výhodou je lehkost a pevnost. Zaion je druh hustého karbonu vyrobeného pro nejlepší výkon a nejvyšší výdrž. Ze Zaionu je možné vyrobit lehké tělo, které pevně podporuje převody. Síla Zaionu odpovídá magnéziu a je o 20% vyšší než u nylonu/ABS materiálu, normálně používaného na výrobu těla navijáku. Zaion je asi o 50% lehčí než hliník.



ZAION V

S novým materiálem Zaion V japonští Daiwa inženýři uspěli ve vývoji kombinace materálů, které lze pohodlněji použít ve vývoji a výrobě navijáků ve srovnání s již dříve existujícím materiálem Zaion. Díky tomu může být použit i v ekonomičtějších řadách navijáků. Kvůli velkému množství uhlíkových vláken a novému kompozitnímu materiálu je nový Zaion V výrazně lehčí a odolnější vůči kroucení než běžný materiál DS5.


AIR METAL

Navijáky s tělem a rotorem z magnézia, vynikají oproti běžným hliníkovým navijákům především svou značně sníženou hmotností. Speciálně zpracované magnézium naší technologie Air Metal, vede k naprosté odolnosti proti korozi, což by bez tohoto speciálního zpracování nebylo možné. Díky tomu, si můžete navijáky z DAIWA Air Metal magnézia užívat i při mořském rybolovu.



HARDBODYZ

Máme perfektní kovovou slitinu, máme lepší a přesnější postupy výroby a máme také veškeré znalosti nutné ke zhotovení špičkových, odolných a lehkých kovových navijáků. Této technologii říkáme koncept HardBody-Z. Tyto navijáky mají velké technologické výhody a nejsou - v porovnání se syntetickými navijáky - dražší, naopak, jejich cena je přijatelná.



DIGIGEAR

Digitálně zpracované a vyrobené převody pro maximální výkon a odolnost. Síla se přenáší hladce a úsporně z kličky přímo na rotor. Naši DAIWA inženýři kompletně přepracovali technologii frézovaných převodů u DigiGear II. Tvar a povrch zubů umožňují výrobu ozubených kol s mimořádně hladkým chodem, nejmenším odporem a velmi dlouhou životnost.




ATD

ATD znamená další vývojový stupeň UTD brzdy. Brzda ATD je vybavena ještě citlivějším ovládáním a důsledkem tohoto citlivějšího ovládání je perfektní na lov s pletenkami. Oproti UTD brzdě jede ATD brzda hladce již od začátku výpadu, pak zvýší do přednastavené polohy ve zlomku sekundy a tak zamezí přetržení vlasce, nebo pletenky během útoku ryby.




UTD

Systém brzdy Ultimate Tournament Drag nabízí impregnované brzdové disky, které jsou 30 krát odolnější než normální disky. Efektivní síla brzdy je podstatně zvýšena oproti běžným brzdovým systémům. Další výhodou je snížený odpor při spuštění brzdy - brzda začíná pracovat okamžitě po svém nastavení, její běh je plynulý a hladký.



ABS

Super systém, který umožňuje dlouhé náhozy a předchází zamotání vlasce. Odmotávání vlasce z cívky většinou probíhá v různých smyčkách. Nejlepší cestou jak zabránit zasukování vlasce je široký návin. Navijáky DAIWA s ABS mají velmi široké cívky, které jsou konstruované tak, aby se vlasec navíjel shora dolů a rovnoměrně, čímž zabraňuje zamotávání vlasce. Tím jsou umožněny opravdu dlouhé náhozy.



SILENT OSCILLATION

Oproti běžným systémům podobné konstrukce jsme umístili vedení oscilací na speciální místo, čímž jsme vylepšili hladkost průběhu převodů.



INFINITE ANTI-REVERSE

Systém INFINITE Nejslabší článek mnoha navijáků - nejspolehlivější část navijáků DAIWA. Používáme pouze nejkvalitnější materiály s nejnižší tolerancí nepřesností.



CRBB

CRBB je zkratka anglického „Corrosion Resistant Ball Bearings“ - což znamená kuličková ložiska odolná proti slané vodě. Tato ložiska jsou 12 krát odolnější proti korozi, než běžná kuličková  ložiska.




LT - LIGHT & TOUGH

Představujeme ´minimalistické inženýrství´ u přívlačových navijáků Daiwa. LT technologie znamená novou, sníženou velikost navijáků, které dělá silnější než kdy dříve. Kompaktní design těla s odolnějšími převody Digigear představují perfektní kombinaci lehkosti a pevnosti. Užijte si ten rozdíl.



1. KOMPAKTNÍ KONSTRUKCE

Daiwa inženýři se zavázali eliminovat zbytečnou váhu, aniž by utrpěla síla navijáku či se snížila kapacita cívky. Inovovaný, menší profil navijáku s pevnějšími převody dělá LT našimi nejlehčími a nejpevnějšími navijáky v historii.


 

2. LEHČÍ A SILNĚJŠÍ TĚLO NAVIJÁKU

ZAION a DS5 jsou úžasně silné kompozitové materiály na bázi karbonu, vyvinuté DAIWA TECHNOLOGY. Karbon kompozit udělá naviják lehčím a pevnějším než obyčejný grafit. A protože to nejsou kovy, nikdy nekorodují. Ani tehdy, pokud se dostanou do kontaktu se slanou vodou. Lehký, pevný a vysoce odolný – ideální materiál na navijáky.


 

3. SILNĚJŠÍ PŘEVODY

TOUGH DIGIGEAR - Abychom mohli zachovat převody DIGIGEAR, přemýšleli jsme, jak z nich udělat ty nejlehčí převody vůbec. Studovali jsme: průměr, tloušťku, tvar zubů a jejich velikost.  Experimentovali jsme a testovali všechno, jedno po druhém - nahrazovali jsme a zlepšovali. Výsledkem jsou pevnější a odolnější převody DIGIGEAR.



 

4. VĚTŠÍ BRZDNÁ SÍLA

Brzda ATD - Zkombinovali jsme několik různých variant vylepšení: vnitřní podporu cívky, konstrukci hřídele a povrch okolí brzdy a zlepšili jsme ještě víc to, co nabízí brzdný systém ATD. LT navijáky nabízí velmi kvalitní brzdu MAX DRAG a to i přes to, že mají sníženou hmotnost a jsou menší.


 

5. LEHČÍ HLINÍKOVÁ CÍVKA

HLINÍKOVÉ AIR CÍVKY - Kompletním předěláním tvaru cívky, velikosti a tloušťky jsme dosáhli pokles ve váze tím, že jsme vytvořili lehkou, hliníkovou cívku. Tato je ještě lehčí, než naše současná Air cívka vyrobená z ABS a viditelně zlepšuje vyvážení navijáku.


 

6. LEHČÍ KLIČKA

LT KLIČKY - Při zachování požadované úrovně pevnosti, jsme zdokonalili a vylepšili rameno kličky, pro lepší požitek z rybaření. Tento inovovaný design koresponduje s lehkostí navijáku.



MONOCOQUE BODY


Nevyvinuli jsme pouze LT koncept, převody TOUGH DIGIGEAR, překlapěč AIRBAIL, AIR ROTOR a ZAION. Vyvinuli jsme také MONOCOQUE body.


 

MONOCOQUE BODY design těla

Lehký a silný, jako vozidlo Formule 1. Lehčí a silnější díky technologii MONOCOQUE BODY.

Už od dob prvních přívlačových navijáků bylo běžné, že tělo navijáku se skládalo ze dvou částí: tělo navijáku a jeho obal. Design MONOCOQUE BODY byl představen v roce 2016 a jednoduše rozbil tohle dlouhotrvající paradigma. Díky použití MONOCOQUE designu těla navijáku, funguje samotné tělo jako pevná a odolná konstrukce, která je praktická a zároveň velmi kompaktní. Už nebylo zapotřebí používat šroubky k upevnění jednotlivých částí a výsledkem byl volný prostor, vhodný pro umístění větších ozubených kol převodů. Průměr převodů tvoří až 85% velikosti těla navijáku. Abychom to zjednodušili – tento design nám umožnil použít větší a silnější převody při zachování stejné velikosti těla navijáku.

Navijáky EXIST LT, nový CERTATE LT a nový AIRITY LT mají unikátní tělo MONOCOQUE body.


  Články o přívlačiPruty a navijáky

Související produkty